Read this report from the Snopes editor, which plagiarizes other news sites


A startling new report from user BuzzFeed news notes that the founder of Snopes, a website known for fact-checking and counterfeit news, had plagiarized several news channels under a misleading, self-named and Snopes page for several years.

According to BuzzFeed:

… in the years 2015–2019, [David] Mikkelson wrote and published dozens of articles containing news, such as Guardian and LA Times, plagiarized material.

Snopes did an internal investigation BuzzFeedreport and revealed the plagiarized work it intends to cancel. Snore’s vice president of editorial Doreen Marchionni told BuzzFeed that plagiarism “has no place in any connection in this organization.” The site’s edits also refused Mikkelson’s behavior a opinion to BuzzFeed.

Mikkelson, who has been separated from editorial duties, apologized for the year opinion on their own, telling BuzzFeed he apologized for his “discretion.” However, according to emails viewed by BuzzFeed, Mikkelson had encouraged other Snopes writers (without success) to rewrite news from other outlets to add to the newsletter.

Snopes has long been considered a reliable verifier of network information, but what BuzzFeed has revealed a devastating image of one editor who used unethical practices to gain more credibility and more online traffic, which could eventually damage the site ‘s reputation.

Go reading this excellent, thorough report from the user BuzzFeed assistant author Dean Sterling Jones, which dug deep to dismantle the debunker.

Leave feedback about this

  • Rating

Flying in Style: Explore the World’s Tiniest Jets! How Fast Is a Private Flight? Master the Skies with Your Private Jet License with Easy Steps! Top 8 Best Private Jet Companies Your Ultimate Guide to Private Jet Memberships!